DVD tesztek

Sziasztok! Ez a blog a DVD-kről fog szólni. Régi és új megjelenéseket szeretnék bemutatni azoknak, akik még nem rendelkeznek az adott kiadvánnyal, esetleg azoknak akik még életükben nem vásároltak eredeti DVD-t.

Legutóbbi hozzászólások

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

5 (2) 6 (1) amerika (1) animáció (3) balboa (1) blu ray (1) családi (1) csődör (1) csupó (1) digipak (2) díszdoboz (1) dráma (1) dvd (4) előzetes (2) extra változat (3) fantasy (1) félvér (1) film (3) gábor (1) gyűjtemény (1) harry (1) harrypotter (1) harry potter (1) herceg (1) hírek (4) hp (1) imax (2) jégkorszak3 (1) jóska (1) kritika (1) lost (1) menni (1) mozi (1) olasz (1) potter (1) rajzfilm (1) rocky (1) slipcase (3) stallone (1) sylvester (1) teszt (5) török ferenc (1) tőzsde (1) trailer (1) vígjáték (2) Címkefelhő

HTML

IMAX Budapest

2008.01.18. 14:08 | enny | 2 komment

A tegnapi napon látogattunk el az IMAX-ba a 15 30-as előadást volt szerencsém végignézni.   Maga a mozi nagyon nagy, tetszik, hogy mindenhol fotelek vannak kirakva, így ha korán érkezel nyugodtan le tudsz ülni, nem kell 20-25 perceket kóvályogni. Maga az IMAX ki van emelve a többi terem közül, nem is egy szinten van, a moziból még fel kell menni egy emeletet, ahol egy külön büfét találunk. Ezen a szinten már hamisítatlan mozihangulat van annak minden kellékével. (A fő térben, ahonnan nvílik az IMAX és a VIP bejárata természetes fény van a tetőablakok miatt) A jegy ellenőrzése után elindultunk a terem felé... Megkaptuk a szemüvegeket, majd lépcsőn le... még mindíg le... és még mindíg le....

Egy kis folyosóra jutunk, ahonnan már tényleg a terembe vezet az ajtó. Belépés után ledöbbentem a vászon méretétől (persze-persze tudja az ember hogy nagy lesz, de azért élőben mégis más) A bejárat az első sornál van, a mi jegyünk a 6. sor közepére szólt, így ismét lépcsőzés felfelé.... Helyet foglaltunk. Elkezdtem nézegetni a vásznat és nekem már valahogy nem tűnt olyan nagynak mint elsőre. A magassága valóban lenyűgöző, de én mindenhol azt hallottam, hogy nem látod a vászon széleit. A tetejét és az alját valóban nem láttam, de akárhogy néztem pont a vásznat mindíg láttam a szélét.

A vetítés előtt egy kis köszöntő következett, hogy márpedig mi most egy ájmekszben vagyunk + ha valaki rosszul van vegye le a szemüveget és stb stb.. Majd nektek is elmondják :) Következett a T-rex bamutatója. Szemüveg fel!
Valóban 3d-ben látszik minden. A Westend 3D-s termében még nem voltam, de ez meggyőzött. A külső tereket ábrázoló képek voltak a legmeggyőzőbbek + az élő szereplők 3d-s képei. És a végén a dínó feje jól kijött a vászonból :)


A mi filmünk a Nagy mélység titkai? Asszem ez a címe (bocsi ha nem) Nagyon éles, és elég életlen képek váltakoznak a szemünkl előtt. Ezt annak tudtam be, hogy a víz alatt talán nem lehet tökéletes filmet készíteni, mivel a víz áttetszőségét nem lehet szabályozni. Ezt a 35 perces filmecskét nem igazán nevezném dokumentumfilmnek, inkább egy technikai demonstációnak. Számomra elég unalmas volt, konkrét információt nem nagyon tudtunk meg, csak azt hogy mi van a képen, semmi magyarázat. Na de nem is ez a lényeg, mert a lényeg a 3d volt eben az előadásban is. Itt viszont az én véleményem szerint nem volt annyira látványos a térhatás mint a T-rex bemutatójában (persze lehet hogy onnan a legjobb két percet mutogatták és a többi 40 nem látványos) Néhány jelenetben szépen lebegnek a halak a szemünk előtt, de semmi több. Na jó a végén a cápa farka majd leütötte a fejem. Ja! A cápa! Ahhoz képest hogy mindenhol azzal reklámozták szinte szó sem esett a filmben cápáról (macskacápa petéket rak, ha nem úszik lesüllyed a tenékre ennyi). Ismét mondom, ami engem igazán zavart hogy láttam a vászon szélét, szerintem sokkal nagyobb lett volna az élmény, ha nem látom hogy egy képet nézek. Persze ez el ne vegye senkinek a kedvét, mert fantasztikus, mindenképpen próbáljátok ki, menjetek el, megéri megnézni! Legközelebb kipróbáljuk az 1. sorból, onnan talán nem látszik a vászon széle! Ha valaki próbálta már számoljon be légyszi, köszi!


Összességében: Nagy mélység titkai 10/4 IMAX terem 10/9


A másik gondolatom az IMAX-al kapcsolatban a 3d túlzott erőltetése. Én nem erre építettem volna a kampányt. Most az emberek azt fogják hinni hogy ez az IMAX lényege, pedig nem. Később ha mozifilmek is lesznek, nagy lesz a felháborodás, hogy csak 1-2 jelenet 3d-s. Az IMAX lényege a speciális vetítő/bazinagy vászon páros. Gondolom a premierre azért tettek csak ilyen rövid filmeket, hogy többet tudjanak kasszírozni (rövid film több vetítés). Egy Transformerst nagyon szívesen megnéznék az IMAX teremben! :) A The Dark Knight gondolom fog jönni nyáron, arra is nagyon kíváncsi vagyok már!
Jó kis mozi, menjetek sokan, hogy hozzák a filmeket is!
Az űrállomást az elsők között fogom megnézni az tuti!

Címkék: imax

A bejegyzés trackback címe:

https://dvdtesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr11302175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddyD 2008.01.18. 15:51:07

xpressen is leírtam, de gondolom beírom ide is.

4 éve volt szerencsém a berlini IMAX-be bemenni. Valami szafaris filmet láttunk. Jó volt, tuti ez a nagy vászon, meg 3D, de ami az IMAX moziban a nagy hiba, az a kevés film. Most is voltam a nyáron, és a Harry Potter filmet kivéve ugyanazok a filmek mentek...4 év telt el azóta! És ezek mind ilyen 40-45 percesek. Szóval ez tényleg nem olyan hely, ahová rendszeresen elmennek az emberek jegyet venni

enny 2008.01.18. 19:04:49

Az IMAX-ot sok helyen turistalátványosságként is kezelik szerintem. Pl ha eljönne egy ismerősöm olyan országból ahol nincs IMAX biztosan ajánlanám neki hogy nézzen be. Mivel egyre több helyen van, ez a "varázs" el fog veszni. A másik oldalról azonban, ha elterjedne ez a forma lásd Dark Knight uttörő IMAX-sága egyre több és több film ebben a formátumban. Ami gátat szabhat ennek az a hatalmas költség. A 70mm-es filmek is nagyon drágák, am IMAX kamerák nehezen kezelhetőek (nagyon nehéz, nem könnyű bánni vele) illetve egy terem kialakítása is hatalmas költséggel jár. Nem tudom mi sül ki belőle, van ilyen is.
Arra mindenképpen jó lesz, hogy megnézhetem a Földet az űrből 3d-ben, ahogy élőben valószínűleg soha nem fogom látni. Nagy elvárásaim vannak az űrállomással szemben, szóval nálam az lesz az IMAX igazi megmérettetése
süti beállítások módosítása