DVD tesztek

Sziasztok! Ez a blog a DVD-kről fog szólni. Régi és új megjelenéseket szeretnék bemutatni azoknak, akik még nem rendelkeznek az adott kiadvánnyal, esetleg azoknak akik még életükben nem vásároltak eredeti DVD-t.

Legutóbbi hozzászólások

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

5 (2) 6 (1) amerika (1) animáció (3) balboa (1) blu ray (1) családi (1) csődör (1) csupó (1) digipak (2) díszdoboz (1) dráma (1) dvd (4) előzetes (2) extra változat (3) fantasy (1) félvér (1) film (3) gábor (1) gyűjtemény (1) harry (1) harrypotter (1) harry potter (1) herceg (1) hírek (4) hp (1) imax (2) jégkorszak3 (1) jóska (1) kritika (1) lost (1) menni (1) mozi (1) olasz (1) potter (1) rajzfilm (1) rocky (1) slipcase (3) stallone (1) sylvester (1) teszt (5) török ferenc (1) tőzsde (1) trailer (1) vígjáték (2) Címkefelhő

HTML

Főzni bárki tud! (L'ecsó slipcase)

2007.12.26. 17:27 | enny | 3 komment

Eredeti cím:

Ratatouille

Gyártási év:

2007

Megjelenés:

2007 december 5

Kiadó:

Intercom Rt

Játékidő:

108 perc

Hangok:

Magyar, angol, cseh DD 5.1EX szlovák DD 2.0

Feliratok:

Magyar, angol, arab, cseh, szlovák

 

A 3 dimenziós animáció történetét talán a filmtrükkökhöz lehetne visszavezetni. George Lucas Star Wars trilógiájával kezdődött el az a korszak, ahol az ember szinte bármilyen elképzelését meg tudta valósítani a vásznon. Lucas megalapította az Industrial Light and Magic-et, ami ma is az egyik legnagyobb trükk gyártó a világon.

Miért is volt szükség a 3d-s effektekre, vagy másnéven a CGI-ra? (CGI – Computer Generated Image – számítógépes animáció). Maradjunk a Csillagok Háborújánál. Az első két részben nagyrészt hagyományos trükköket használtak, amely jóval költségesebb és időigényesebb, mint a CGI. Konkrét példa erre: a Birodalom Visszavág méltán híres birodalmi lépegetői apró makettek voltak, amelyeknek a lábait külön-külön képkockáról képkockára be kellett állítani. Ez másodpercenként 24 beállítást jelent, gondoljunk csak bele milyen időigényes odafigyelést igénylő feladat ez. Így kerültek tehát előtérbe a számítógépek, melyekkel sokkal egyszerűbben megoldhatóak ezek a feladatok.

Beindult a CGI ipar, készültek a jobbnál jobb és egyre életszerűbb trükkök. James Cameron a filmtrükkök terén hatalmas tapasztalatokat szerzett filmrendező A mélység titka (The Abyss) című filmjében láthattuk az első igazán életszerű víz-effektust, valamint későbbi filmjében a Terminátor 2-ben a T 1000-es megvalósítása addig soha nem látott élményt nyújtott a filmek szerelmeseinek. Sok trükk készült, hátterek, szereplők, épületek, egész látképek. (Hiszen könnyebb felrobbantani egy számítógéppel létrehozott várost, mint egy makettet felépíteni és azt lerombolni)

Csak idő kérdése volt, hogy mikor fedezi fel valaki a CGI-ban rejlő lehetőségeket, hiszen ezeket a „részleteket”, melyeket már filmekhez számtalanszor elkészítettek kellő rutinnal, össze is lehet gyúrni egy egésszé melyből egy teljesen új műfaj a 3d-s animációs film kerekedett ki. Először 5-10 perces rövidfilmek készültek melyek apró történeteket meséltek el, majd 1999-ben….

Jött a PIXAR, amely addig is már számos animációs rövidfilmet készített. Ők határozták el először, hogy egy egész estés animációt készítenek. Ez volt a Toy Story (magyar alcíme Játékháború). Hatalmas sikert értek el, ezek után sorban jöttek az ilyen stílusú filmek, a PIXAR minden nyáron új alkotással jelentkezik. Új stúdiók is bekapcsolódtak a versenybe, mint pl a Dreamworks SKG/PDI a Shrek-kel, a 20th Century Fox a Blu Sky-t vette szárnyai alá, aminek a Jégkorszak lett az eredménye, a legújabb szereplő pedig a Sony Animation, mely a Rém Rom, Nagyon Vadon, Vigyázz, Kész, Szörf trióval próbálja belopni magát a közönség szívébe.

A film

Remy a főszereplőnk egy patkány. Párizs környékén él családjával egy idős nő padlásán. Társaitól az különbözteti meg leginkább, hogy nem hajlandó szemetet enni, inkább az emberi konyha remekei felé húz a szíve. Ez önmagában még nem lenne túl érdekes, azonban a főszereplő el is tudja készíteni ezeket az ételeket. Mivel a hozzávalók a konyhában vannak, főhősünk gyakori vendég arrafelé. Hamarosan egy incidens alkalmával az egész család a ház elhagyására kényszerül. A csatornán keresztül Párizs alá jutnak, Remy azonban elkeveredik a többiektől, így egyedül marad. Gusteaou éttermébe jut, ahol összeismerkedik Linguini-vel a kétbalkezes mosogatófiúval, kinek levesét feljavítja ezzel elindítva a karrierjét. Itt kezdődnek a bonyodalmak, hiszen Linguini önállóan képtelen lenne megfőzni az ételeket, kell egy társ, aki segít…..

A történet elég bonyolult egy animációs meséhez képest, több szál van, melyeket egy-egy kis időre elengednek, majd újra megjelennek. Nem is említettem például Gusteaou és Remí kapcsolatát pedig ez már a film elején megjelenik. A bonyolult történet nekem nagyon tetszett, azonban a nővérem fiának (5 éves) tetszését nem nyerte el teljes mértékben. Lehet hogy a film főzős témája miatt. (A hihetetlen család annál inkább tetszett neki….) A cselekmény további részletezésétől eltérnék, csak címszavakban van itt gonosz séf, csinos koleganő, éhes rokonok, ember-állat barátság, bizalom, lopás, egy végrendelet feltűnése, veszekedés, gonosz ételkritikus, és még folytathatnám. Furcsa hasonlóság számomra Bird filmjeiben, hogy általában nem egy klasszikus főgonosz van, hanem több gonosz, melyeket egymás után „győznek le” a Hihetetlen család-ban ilyen Szilánk, majd a robot, itt pedig a séf, majd a kritikus. Ez számomra első nézésre egy kicsit furcsa volt, de azért megbarátkoztam vele, már tetszik.

A PIXAR nyolcadik egész estés animációja a L’ecsó magyar címet viseli. Eredeti címe Ratatouille, amely egy tradicionális francia zöldséges étel neve. A rendezést az a Brad Bird követte el, akinek a Hihetetlen Család-ot (The Incredibles) is köszönhetjük. (Szintén PIXAR animációs film).

A művet idén nyáron mutatták be anyaországában, az USA-ban, majd a magyar mozikat is meghódította augusztus elején. Készítése 2000 óta zajlik, Jan Pinkava találta ki a történet nagy részét, ő készítette el a figurák első terveit, a forgatókönyvet. 2005-ben azonban a PIXAR megvált Pinkava-tól, és Brad Bird került a virtuális rendezői székbe. Bird a történet egyes részeit átalakította, volt ami nagyobb hangsúlyt kapott, volt amit eltűntetett. Gusteaou-t például megölte, viszont Skinner shéf és Kolett nagyobb szerephez jutott. A patkányok ábrázolását Pinkava úgy képzelte el, hogy emberien nézzenek ki, ezt Bird teljesen átalakította inkább realisztikus, mint emberi. Nekem jobban is tetszik így, mivel nem kedveltem a Dreamworks-ös Cápamesében az emberszerű Will Smith és Angelina Jolie fejű halakat….

A technikai megvalósításról annyit érdemes megjegyezni, hogy nagy hangsúlyt fektettek a víz megalkotására. A csatorna jelenet a stúdió bevallása szerint az eddigi legösszetettebb víz-szimuláció amit valaha alkottak. A vizes ruha effektet (mikor Linguini beugrik a Szajnába) úgy készítették el, hogy egy alkalmazott séf-ruhában beugrott egy medencébe, és az animátorok megnézhették hol tapad a testéhez a ruha, hogyan csillog rajta a fény stb stb. A filmben tehát számos technikai bravúr is megtalálható, az animáció a stúdiótól megszokott magas minőséget képvisel. Összességében a PIXAR egyik legjobb alkotása lett a L’ecsó érdemes adni neki egy esélyt, messze kiemelkedik a mostani trend animációk közül történetileg.

Film: 10/10

Csomagolás

A kiadványt egy gyönyörű dombornyomott papírtokban kapjuk kézhez, amely mozgatáskor a szivárvány minden színében játszik. Bevallom őszintén nem tudom mi ennek a neve. A slipcase-t felfelé vagy lefelé húzva lehet eltávolítani. Nálam a belső amaray tokon a fólia eléggé „hullámos”, azonban szerencsére maga a tok igen masszív, jó minőségű átlátszó műanyagból készült. Áltátszó tok? Féltem, hogy fehér belső fog fogadni, de szerencsére a gyanúm nem igazolódott be, kétoldalas borítónk van, belül a jelenetválasztással. A lemez szitázásában sem találtam semmi kivetnivalót, talán Remy fejét tehették volna úgy, hogy ne lógjon bele a középső lyukba. Összességében kiváló csomagolásban vihetjük haza ezt a kiváló mesét.

A papírtokot felfelé vagy lefelé tudjuk lehúzni az amaray tokról.

Kinyitva és a papírtok hátulja

Csomagolás: 10/10

Menük

Animált mozgó menüket kapunk. A főmenü az étterem konyháját ábrázolja, innen kiindulva nézhetjük meg a filmet, Az elrendezéssel vannak problémáim. Az extrÁK menüpont alatt ugyanis mindössze egy választható filmecske van. A főmenüből érhető el még két filmecske. Kérdem én miért nem lehetett ezeket az extrák menüpontba betenni? A főmenüben lehetett volna a Film lejátszása, a jelenetválasztás a beállítások és az extrák menüpont. Bőven elég lett volna ennyi oda. A kidolgozással semmi probléma, a menüpontok problémamentesen kiválaszthatóak, nem olvadnak bele a háttérbe. Vannak ennél jobb menük is (pl Némó Nyomában menüje)

A főmenü

Beállítási lehetőségek

A hangokat itt tudjuk kiválasztani

Jelenetválasztás

Menük: 10/8

A kép

Az animációs filmeknél már megszokhattuk a tökéletes képminőséget. A digitális transzfer minden előnye jelentkezik. A film képaránya 2.40:1 szélesvásznú televiziókra optimalizált. A színek nagyon szépek, talán a bőrre eső fényt találtam kicsit túl agresszíven pirosnak. Lehet azonban, hogy a megjelenítőmön van túlvezérelve a piros. Az ételek nagyon gusztusosra sikerültek, erre külön odafigyeltek az alkotók, hogy hogyan tudják minél realisztikusabban megjeleníteni a finomságokat, hiszen eddig erre még nem volt példa. A különböző szőrök, hajak ruhák megjelenítése szintén tovább fejlődött.

Színpadra Remy!

„Mi volt ez a sok dobálás meg röpdösés?”

Remy és a címszereplő

Előtérben az új étterem cégére, háttérben Párizs

Kép: 10/10

A hang

A Disney jó szokásához híven elkészítette a film csupasz hangját, amiben nincsenek beszédhangok, így minden nyelvre úgy szinkronizálhatnak ahogyan azt az anyastúdió elképzeli. A hangok kiválasztásában is tevékenyen részt vesznek, valamint azt is pontosan megmondják, hogy honnan minek, kinek kell szólnia. A lemezen négy hangsáv található, angol, magyar, cseh Dolby Digital 5.1 EX keverésben, amelyek teljesen egyenértékűek dinamikában, térben egyaránt, valamint egy szlovák 2.0-ás dolby keverés is megtalálható. Aki esetleg nem tudja, a Dolby Digital EX tulajdonképpen egy 6.1-es hangsáv, azonban nem írhatják rá hogy 6.1, mivel a hátsó center csatorna nem diszkrét, ami azt jelenti, hogy nem különálló jelként szerepel a kódolt jelfolyamban, hanem a két hátsó surround csatorna jelében van belekódolva. Ezt a DD EX-et dekódolni képes erősítők kihámozzák, így jön létre a hátsó center hangcsatorna, amely nagyobb teret, ezáltal élethűbb hangot biztosít a szobában.

Hang: 10/10

Az extrák

Nem túl sok van belőlük sajnos. A PIXAR 2007-es rövidfilmje Levitáció címmel, melyet a moziban már láthattunk a L’ecsó előtt. Barátod a patkány, egy vegyesen 3d-s és 2d-s animációból álló ismeretterjesztő anyag gyerekeknek a patkányok és emberek kapcsolatának történelméről mesés elemekkel tarkítva. Aranyos, szinkronos a gyerekek biztosan örülnek majd neki, meg is nézik, nem túl hosszú. A harmadik és egyben utolsó extra ”A film egyéb ínyencségek” a film készítésébe enged betekintést, Brad Bird-ék mesélnek nekünk, a francia utazásukat láthatjuk, ahol személyesen tapasztalták meg a város egyedi hangulatát, az ételek elkészítésének folyamatát, nehézségeit – teszik mindezt felirattal! Igen kevés ez az extra, 20 perc szórakozást tud hozzátenni a filmhez sajnos.

A Levitáció egyik képkockája

Részlet a Barátod a patkány-ból

Extrák: 10/4

Értékelés

Összefoglalva: a PIXAR kiváló munkát végzett, az Intercom kiváló munkát végzett, a magyar piac negatív értelemben véve kiváló munkát végzett. PIXAR-ék megtették a tőlük telhetőt, nagyszerű film, nagyszerű hang. Intercom amit tudott megtett, megmaradt a dombornyomott slipecase, a belső borító, azonban itt jöttünk mi a DVD vásárlók vagyis pontosabban nem is mi, hanem a DVD-t nem vásárlók, ugyanis a Disney úgy látja jónak, hogy hozzánk nem érdemes az extra lemezt behozni. Ez ellen már az Intercom sem tudott tenni semmit.(lehet hogy nem is akart, ez nem ide tartozik a tény az tény, nincs extra lemezünk) A kiadvány fogyasztói ára 3990 forint, a www.xpress.hu-n megvásárolható 3590 ft-ért.

Összességében egy nagyszerű kiadvánnyal gazdagodik, aki beruház erre a DVD-re, a film is nagyszerű, a csomagolás is csodálatos.

 

Végül szeretnék elnézést kérni, hogy ígéretemmel ellentétben nem a Transformers-t teszteltem le, egyéb elfoglaltságaimra tudok csak hivatkozni. Így karácsonykor pedig aktuálisabbnak láttam a L’ecsót letesztelni. Ha van igény a Transformersre, természetesen letesztelem, csak írjatok a kommentekhez, ha szeretnétek. Ha mást szeretnétek azt is írjátok meg nyugodtan. A komment lehetőséget fenn találjátok a cím alatt a szerző mellett. Köszi!

Film

10

Csomagolás

10

Menük

8

Kép

10

Hang

10

Extrák

4

Összesen

52/60    87%

 

Címkék: teszt dvd animáció vígjáték családi slipcase

A bejegyzés trackback címe:

https://dvdtesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr7275623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

osi 2007.12.27. 00:39:16

A rejtett extrát még belefűzhetnéd a tesztbe, amúgy nagyon rendben van;) (Beállítások menüpont, mikor megjelenik a patkány a fazék mellett felfelé nyíl, enter)

Amúgy ha jól tudom sehol nem jelent még meg 2 lemezes. Az r1-es is \"csak\" 3 kivágott jelenettel és 3 rejtett extrával több (bár az jelen esetben majdnem 2x annyi extrát jelent)...

osi 2007.12.27. 00:42:47

Vissza is szívom. Az angoloknál van 2 lemezes, jó másfél órányi anyaggal az extra lemezen...

freddyD 2007.12.27. 01:15:03

Szia Enny

Annyit szeretnék írni, hogy jó a blog, egyedül annyit kéne változtatni, hogy használd a "tovább" funlciót, aztán nem kellene végiggörgetni a hosszú cikkeket, átláhatóbb lenne a blog.

Itt van leírva hogy kell

segitseg.blog.hu/2007/01/02/hogyan_helyezhetsz_el_bovebben_linket
süti beállítások módosítása